تصویرسازی داستان همانطور که گفته شد برگرفته از توصیف برشی از روایت داستان، مکان و شخصیت های اصلی ای که داستان را پیش می برند می باشد. داستان از این قرار است که یک شهر زیرزمینی در سلطه حلزونی غول پیکیر قرار گرفته است. این حلزون به کل شهر سایه انداخته و روی شهر نشسته است. تمامی رفتار ساکنین را در سلطه خود دارد. در خط داستان نیمی از شهر روز و نیمی شب و تاریک است. یک زوج عاشق سعی در گرختن از شهر را دارند.
دو شاخک حلزون از پیرامون شهر به سمت پایین تنیده شده اند. این المان هم وجود حلزون را به صورت غیر مستقیم بازگو میکند و هم مخاطب بلافاصله از حضور این شخصیت باخبر نمی شود. اندازه غول پیکر شاخک ها، حواس جمعی آن جهت کنترل اوضاع شهر در تصویر مشخص شده است (نشان از استبداد و دیکاتوری شخصیت حلزون) نیمی از شهر روشن و نیمی تاریک بر اساس خط داستانی طراحی شده است. شهر در زیر زمین قرار گرفته است. خط زمین بالای تصویرسازی مشخص است.
شخصیت پسر داستان در حفره ای در میان شهر به بالا نگاه می کند و در تلاش برای پیدا کردن راهی برای خروج است. این شخصیت در مرکز تصویرسازی قرار گرفته است. به جهت تاکید در نقش محوری او. در پشت جلد کنار نوشته شخصیت دختر معشوقه) جانمایی شده است. قرارگیری آن در پشت جلد هم به آزادی آنها در پایان داستان به صورت غیر مستقیم اشاره دارد و هم به داستان فرعی عاشقانه.
رنگ انتخابی به جهت ایجاد حس لایه های زیرین زمین و شهر زیرزمینی قهوه ای تیره انتخاب شده است.