نمونه طراحی جلد کتاب روانشاسی، توسعه فردی و مدیریت زمان

نوع پروژه : کتاب
عنوان کتاب : زمان خرج کن، هدف بخر، لذت زندگی را ببر
موضوع : روانشناسی، توسعه فردی، مدیریت زمان
خدمات : طراحی جلد کتاب
کارفرما : آقای امیر عباس بابکیان پور
طراح : مهدی الوندی

نمونه طراحی جلد کتاب روانشاسی، توسعه فردی و مدیریت زمان

نوع پروژه : کتاب
عنوان کتاب : زمان خرج کن، هدف بخر، لذت زندگی را ببر
موضوع : روانشناسی، توسعه فردی، مدیریت زمان
خدمات : طراحی جلد کتاب
کارفرما : آقای امیر عباس بابکیان پور
طراح : مهدی الوندی

محتوای کتاب

کتاب «زمان خرج کن، هدف بخر ، لذت زندگی رو ببر» یک دفترچه سالیانه راهنمای موفقیت است که برای کمک به پیشبرد برنامه ریزی، فعالیت و اهداف روزانه تالیف شده است.

مفاهیم کلیدی مورد نظر کارفرما جهت استفاده در طراحی

بیان مفاهیم کلیدی برنامه ریزی زمان، هدف گذاری، موفقیت، کدگذاری و نمایش ساعات روزانه (24 روز)، ایام هفته (52 هفته) و روزهای سالانه (365 روز) در طراحی برای کارفرما از اهمیت بالایی برخوردار بود.

ایده پردازی و طراحی

تصویرسازی: در طراحی پیش رو سعی به انتقال مفاهیم کلیدی کتاب شده است. مونتاژ تصویر ساعت به مفهوم برنامهریزی زمانی و سیبل به مفهوم هدفگذاری به این دلیل ست. در واقع با این تصویر بیان میشود که با برنامهریزی زمانی میتوان به هدف مورد نظر و در پی آن موفقیت رسید.

اعداد: از اعداد 365 (روزهای سال)، 52 (تعداد هفتهها در سال) و 24 (ساعات روزانه) در بخشهای مختلف جلد استفاده شده است. در پشت جلد اعداد به هم ریخته و آشفتهای به رنگ خاکستری دیده میشود که نشان از به هم ریختگی ساعات و اوقات زمانی ماست. در واقع این اعداد آشفتگی ما را در انجام فعالیتهایمان بدون برنامهریزی نشان میدهد. زمانی که به ساعت نگاه میکنیم میبینیم زمان را از دست دادهایم و کاری انجام ندادیم، روزها، هفتهها و سالها گذشته است و ما این بار هم به هدفمان نرسیدهایم. انتخاب اعداد با سایز بزرگ و چسباندن آنها به هم به همین دلیل است تا مخاطب بلافاصله بعد از دیدن جلد کتاب متوجه این آشفتگی گردد. در میان اعداد خاکستری، اعداد قرمز رنگی گنجانده شدهاند که مقصود مولف هستند. این اعداد به مفهوم این است که با برنامهریزی روزانه (24)، هفتگی (52) و سالانه (365) میشود این آشفتگی در راستای دستیابی به اهدافمون رسید. کدگذاری اعداد در پشت، عطف و روی جلد به کار رفته است.

رنگ: رنگ سفید در پس زمینه بهترین رنگ برای بیان مفاهیمی نظیر صلح درون، رسیدن به اهداف و موفقیت است، برای دیده شدن و ایجاد کنتراست و تمایز در تصویرسازیها و فونتها از دو رنگ قرمز و سبز تیره به عنوان رنگ تاکیدی استفاده شده است.