نمونه طراحی جلد کتاب اجتماعی و فرهنگی

نوع پروژه : کتاب
عنوان کتاب : رسانه و جنگ نرم
موضوع : اجتماعی، فرهنگی، سیاسی
خدمات : طراحی جلد کتاب
کارفرما : آقای دکتر محمد سلیمی
طراح : مهدی الوندی

نمونه طراحی جلد کتاب اجتماعی و فرهنگی

نوع پروژه : کتاب
عنوان کتاب : رسانه و جنگ نرم
موضوع : اجتماعی، فرهنگی، سیاسی
خدمات : طراحی جلد کتاب
کارفرما : آقای دکتر محمد سلیمی
طراح : مهدی الوندی

محتوای کتاب

کتاب «رسانه و جنگ نرم» بر تاثیرات رسانه در ایجاد جنگ نرم و نفوذ در اندیشه ها و احساسات و جذب قلوب افراد جامعه می پردازد.

مفاهیم کلیدی مورد نظر کارفرما جهت استفاده در طراحی

مفهوم «تاثیر رسانه در جنگ نرم» از مفاهیم کلیدی مورد نظر کارفرما بوده است.

ایده پردازی و طراحی

قالب استفاده شده در جلد (کادر متن پشت جلد، محل قرار گیری لوگو، بارکد و عنوان موسسه و کادر تیره تر) قالب آماده انتشارات بوده که طراح الزام به پیروی از آن داشته است.

در تصویرسازی از ترکیب المانهای متعددی برای انتقال مفهوم کلیدی مورد نظر کارفرما استفاده شده است. شخصیت اصلی تصویرسازی یک کارگردان سینمایی است که نمادی از فردی است که کارگردانی و فکر پشت رسانه را به دلیل نیل به اهداف خود در تاثیرگذاری در ذهن های افراد جامعه را دارد. قرار گیری کلاکت و بلندگو سینمایی و چهارپایه در کنار شخصیت برای تاکید بر مفهوم کارگردانی است. المانهای استودیویی و رسانه ای نظیر میکروفن، بلندگو، تلویزیون، موبایل، دوربین عکاسی، چراغ نورپردازی همگی نمادی از رسانه های مختلف هستند. از رسانه هایی از تلوزیون، رادیو تا شبکات اجتماعی همگی را در بر میگیرند. قرارگیری اسلحه در دستان کارگردان نمادی از مفهوم جنگ نرم در پشت تفکر رسانه است. کارگردان چهار دست نیز خود نمادی از تفکرات چندگانه و پیچیده در راهبری جنگ نرم توسط رسانه است.

رنگ اثر در ابتدا رنگ قرمز بود که مفهوم خون را تداعی کند ولی بعد از رفت و برگشت با کارفرما رنگ نارنجی به دلیل جذابیت و گیرایی بیشتر و همچنین معماگونه بودن آن انتخاب شد.