نمونه طراحی جلد کتاب پژوهشی و رسانه

نوع پروژه : کتاب
عنوان کتاب : امپراتوری رسانه ها و رسانه های امپراتور
موضوع : پژوهشی، رسانه
خدمات : طراحی جلد کتاب، یونیفرم داخلی کتاب
کارفرما : آقای سید مرتضی عمادی
طراح : مهدی الوندی

نمونه طراحی جلد کتاب پژوهشی و رسانه

نوع پروژه : کتاب
عنوان کتاب : امپراتوری رسانه ها و رسانه های امپراتور
موضوع : پژوهشی، رسانه
خدمات : طراحی جلد کتاب، یونیفرم داخلی کتاب
کارفرما : آقای سید مرتضی عمادی
طراح : مهدی الوندی

محتوای کتاب

کتاب امپراتوری رسانه ها و رسانه های امپراتور به نقش و جایگاه رسانه ها در زندگی اجتماعی انسان و بازتفسیر، نقد، بازچینش، تقویت و تضعیف آن ها در شاکله ی فرهنگی، افکار عمومی، ساختارهای شخصیتی، کانون های فرهنگی، نهادا و خرده نظام های اجتماعی می پردازد.

مفاهیم کلیدی مورد نظر کارفرما جهت استفاده در طراحی

نمایش مفهوم رسانه نه به شکلی که در نگاه عام به عنوان یک امپراتوری به آنها توجه می شود، بلکه نمایش آن به صورت یک امپراتور از خواسته های کارفرما بوده است. به گونه ای که تسلط و حکمرانی رسانه را به عموم جوامع بشری در دنیای امروز نشان دهد.

ایده پردازی و طراحی

استفاده از المان هایی مثل ماهواره، تلوزیون، موبایل، رادیو نمادی از رسانه های عصر معاصر است. رادیوی قدیمی تا موبایل مدرن خود مفهوم گستره زمانی ورود رسانه را به عصر ما نشان می دهد. قرار گیری این المان ها به عنوان سَر بر روی بدن افراد حاکی از این است، که این رسانه ها بازیگردان های (مشابه حاکمان سلطه جو) جامعه بشری امروزی هستند. قرارگیری تاج پادشاهی بر روی این افراد نماد امپراتور بودن رسانه است. یک شبکه دایره ای شکل در پس زمینه و پشت سَر این افراد جانمایی گردیده است که به نمادی از مفهوم جهانی و شبکه ای رسانه اشاره دارد. رنگ زرد پس زمینه علاوه بر جلوه بصری گیرا اشاره به این دارد که عموم فعالیت های رسانه ها زرد و سطحی هستند و به کنترل افکار عمومی به گونه ای که برای صاحبان آن سودآور است می پردازند.